تبلیغات
چاکرا chakra - ری کی 2

ری کی 2

 

نوشته شده توسط:چاکرا چاکرا

                                                              


                                                                           


 


 


نوشتار‌ روی‌ کتیبه بنای‌ یادبود اوسویی بنیان گذار ریکی


آن کس که‌ سخت‌ مطالعه‌ می‌کند و با دقت‌ و پشتکار در بهبود بدن‌ و ذهن‌ می‌کوشد تا انسان‌ بهتری‌ شود را «انسانی‌ با روح‌ بزرگ‌» می‌نامند. «اساتید»‌ آنانند که‌ از آن‌ روح‌ بزرگ‌ برای‌ یک‌ هدف‌ اجتماعی‌، یعنی‌ آموزش‌ راه‌ صحیح‌ به‌ تعداد زیادی‌ از مردم‌ و انجام‌ کارهای‌ عام‌المنفعه‌ استفاده‌ می‌کنند. دکتر اوسویی‌ یکی‌ از این‌ اساتید بود، او ریکی‌ جهانی‌ (انرژی‌ جهانی) را در سطح وسیعی آموزش‌ داد. تعداد بسیاری‌ از مردم‌ از او می‌خواستند تا راه ‌بزرگ‌ ریکی‌ را به‌ آنها آموزش‌ داده‌ و آنان را شفا بخشد‌.


 


چگونگی پیدایش همسویی ریکی


منابع‌ مختلف‌ نشان میدهد که استاد اوسویی‌ در ابتدا فرآیند همسویی‌ مشخصی نداشته، و شاگردانش‌ توانایی‌ انجام‌ ریکی‌ را فقط‌ با گذراندن‌ زمانی‌ با استاد و با نیت‌ دریافت‌ این‌ توانائی‌ بدست‌ می‌آوردند و نیت‌ استاد نیزاین‌ بود که شاگردانش‌ ریکی‌ را دریافت‌ ‌دارند. بعد از گسترش‌ ریکی‌، این‌ شیوه‌ آموزش‌ شخصی‌ غیر عملی‌ می‌نمود، بنابراین‌ روند همسویی‌ ایجاد شد. نکته‌ جالب‌ توجه‌ این‌ است‌ که‌ آرجاوا پیتر نویسنده‌ کتاب‌ «آتش‌ ریکی‌» همسویی‌ ریکی‌ را از یکی‌ از اساتید وابسته‌ به‌ انجمن‌ اوسویی‌ ریکی‌ ریوهو گاکائی‌ دریافت‌ کرده‌ که‌ با آنچه‌ ما امروز در غرب‌ با آن‌ آشنا هستیم‌ کاملاً متفاوت‌ می‌باشد. استاد فقط‌ آوایی‌ شاعرانه‌ را در حالیکه‌ آرجاوا روبروی‌ او نشسته‌ بود ادا می‌کرده‌ و پس‌ از مدتی‌ آرجاوا نیروی‌ عظیم‌ انرژی‌ را در خود احساس‌ ‌کرده است.


ریکی بعد از اوسویی


بعد از فوت‌ استاد اوسویی‌، آقای‌ جی‌ اوشیدا به‌ عنوان‌ رئیس‌ انجمن‌ ریکی‌ به‌ جای‌ اوسویی‌ نشست. پس از آقای‌ اوشیدا، آقایان‌ لیچی‌ تاکتومی‌، یوشی‌ هارو واتانابه‌، تویوایچی‌ وانامی‌ و خانم‌ کیمیکو کویاما، جانشین‌ استاد اوسویی‌ شدند و در سال‌ 1998 آقای‌ کوندو به‌ ریاست‌ انجمن‌ نشست‌. علیرغم‌ آنچه‌ در غرب‌ گفته‌ شده‌ است‌، در مؤسسه ای که‌ استاد اوسویی‌ بنیان نهاد «صاحب‌ دودمان‌» یا «استاد اعظم‌» وجود ندارد واسامی ذکر شده دربالا مربوط به جانشینان رؤسای انجمن می باشد. 


 


مربیانی که توسط استاد اوسویی تربیت شده اندchujiro hayashi


شانزده‌ مربی‌ که‌ توسط‌ استاد اوسویی‌ به‌ استادی‌ رسیدند، توشیهیرو اگوچی‌، جوسابورو گویدا، لیچی‌ تاکتومی‌، تویوایچی‌ وانامی‌، یاشی‌ هارو واتانابه‌، کیزو اوگاوا، جی‌ اوشیدا و چوجیرو هایاشی‌ می‌باشند. علیرغم‌ یکی‌ از روایات‌ داستان‌ ریکی‌، آقای‌ چوجیرو هایاشی‌ جانشین‌ استاد اوسویی‌ نبوده‌، بلکه چون از این گروه جدا شده بود، ضمن ابداع سبک تازه ای در باب ریکی به نام Hayashi Shiki Reiki Ryoho مؤسسه ای شخصی را تأسیس نمود. او تمام درمانهایش را به دقت ثبت می نمود و سبک اختصاصی خود را که شامل وضعیتهای ویژه دست برای درمان بیماریهای خاصی بود، ابداع نمود و جزوه‌ای‌ نیز برای‌ کلاسش‌ چاپ‌ کرد. ( نسخه‌ ترجمه‌ شده‌ این‌ جزوه‌ در آرشیو مرکز بین المللی آموزش ریکی  "ICRT"موجود می‌باشد.) او ریکی‌ را تمرین‌ و تدریس‌ می‌کرد و بسیاری‌ از شاگردانش ریکی‌ را در مقابل‌ کار در کلینیک‌ او دریافت‌ داشته‌اند. خانم‌ تاکاتا از مهمترین استادان ریکی که آن را به غرب معرفی نمود، در سال‌ 1935 به‌ این‌ کلینیک‌ هدایت‌ شد.


 


هاوایو تاکاتاhawayo takata


خانم تاکاتا در 24 دسامبر سال‌ 1900 میلادی در جزیرة‌ کاوائی‌ در هاوایی‌ متولد شد. والدین‌ او از مهاجرین‌ ژاپنی‌ بودند و در مزارع‌ نیشکر کار می‌کرد. او با حسابدار مزرعه‌ای‌ که‌ در آن‌ کار می‌کرد، ازدواج‌ نمود. نامش‌ ساچی‌ تاکاتا بود و آنها دو فرزند دختر داشتند. در اکتبر 1930 ساچی‌ تاکاتا در سن‌ 34 سالگی‌ درگذشت‌. لذا مجبور بود با انجام کار طاقت فرسا در مزارع نیشکر، دو فرزند خود را بزرگ کند و مدت‌ بسیار کمی را استراحت کند. پس از 5 سال کار سخت، نهایتاً دچار بیماری ریوی، دردهای شکمی و ضعف اعصاب شد. چندی‌ بعد یکی‌ از خواهرانش‌ درگذشت‌ و بعهده‌ خانم‌ هاوایو بود که‌ به‌ ژاپن‌ سفر کرده‌ و این‌ خبر را به‌ پدر و مادرش‌ که‌ در آنجا ساکن‌ بودند، بدهد. خانم‌ تاکاتا بعد از اینکه‌ خبر فوت‌ خواهرش‌ را به‌ والدین‌ خود داد روانه‌ بیمارستان‌ شد و در آنجا تشخیص‌ دادند که‌ او یک‌ غده‌، سنگ‌ کیسه‌ صفرا، آپاندیس‌ و آسم‌ دارد و باید برای‌ جراحی‌ آماده‌ شود، ولی‌ او انتخاب‌ کرد که‌ به‌ جای‌ آن‌ به‌ کلینیک‌ دکتر هایاشی‌ مراجعه‌ کند. خانم‌ تاکاتا از تشخیص‌ کارورزان‌ ریکی‌ در کلینیک‌ که‌ بسیار نزدیک‌ به‌ اظهار نظر پزشکان‌ بیمارستان‌ بود تحت‌ تأثیر قرار گرفت‌. او شروع‌ به‌ گرفتن‌ درمان‌ کرد. دو درمانگر هر روز بر روی‌ او کار می‌کردند. خانم‌ تاکاتا بطور چشمگیری‌ بهتر شد و در مدت‌ چهار ماه‌ کاملاً شفا یافت بطوریکه آزمایشات بیمارستان نیز آنرا اثبات نمود. او که از این موضوع بسیار خوشحال بود، تصمیم گرفت با یادگیری ریکی، سلامت بازیافتة خود را در بازگشت به هاوایی، حفظ نماید. لذا در بهار 1936 مرحلة Shoden را از دکتر هایاشی دریافت نمود. سپس به مدت یک سال در کلینیک دکتر هایاشی کار کرد و در نهایت به دریافت درجة Okoden نائل شد. خانم‌ تاکاتا در سال‌ 1937 به‌ هاوایی‌ بازگشت و چندی‌ بعد دکتر هایاشی‌ و دخترش‌ برای‌ کمک‌ به‌ برپائی‌ ریکی‌ در آنجا به‌ او ملحق‌ شدند، خانم تاکاتا و دکتر هایاشی ضمن سفر به مناطق مختلف هاوایی، با برگزاری سمینارهایی، به آموزش ریکی و همسوئی داوطلبین پرداختند. نهایتاً در تاریخ 21 فوریة سال 1938، خانم تاکاتا توسط دکتر هایاشی همسوئی مرحلة Shinpiden را دریافت نمود و دکتر هایاشی اعلام ‌کرد که ‌خانم تاکاتا یکی‌ازسیزده‌استادی‌است‌ که‌توسط‌اوآموزش‌ دیده‌اند ؛ خانم تاکاتا، دو کلینیک مجزا در هاوایی راه اندازی کرد تا به درمان بیماران و نیز آموزش مرحلة Okuden که توسط ایشان مرحلة ریکی 2 نام گرفت بپردازد. به تدریج، خانم تاکاتا در زمینة شفابخشی صاحب نام شد و نه تنها در سراسر آمریکا، بلکه به بسیاری از کشورهای دنیا سفر نمود تا به درمان و آموزش بپردازد.


از سال 1970، وی آموزش مرحلة Shinpiden- که در سیستم آموزشی خانم تاکاتا به مرحلة استادی اطلاق می شد- در قالب دوره ای دو روزه طی یک آخر هفته آغاز کرد و هزینه ای که برای آموزش این مرحله در نظر گرفته بود، معادل 10000 دلار بود. این‌ شهریه‌ در سیستم‌ اوسویی‌ نبود و خانم‌ تاکاتا این‌ شهریه‌ را قرار داد چون این‌ را راهی‌ برای‌ ادای‌ احترام‌ به‌ ریکی‌ می‌دانست‌. او می‌گفت‌ کسی‌ بدون ‌شهریه‌ آموزش‌ و یا درمان‌ را نمی‌گیرد و همیشه‌ باید پولی‌ یا چیزی‌ به‌ عنوان برگشت‌ انرژی‌ دریافت‌ کرد و همچنین‌ باید از یک‌ استاد ریکی‌آموخت‌ و تا پایان‌ زندگی‌ باید با همان‌ استاد ماند. بعلاوه او هیچگاه‌ به‌ شاگردانش‌ اجازه‌ نمی‌داد که‌ نواری‌ تهیه‌ کنند و یا از مطالب‌ و سمبلهای کلاس‌ یادداشت‌ یا نسخه بردارند و تمامی‌ اینها باید به‌ حافظه‌ سپرده‌ می شد.


به عقیدة برخی از صاحب نظران، دریافت چنین هزینه ای توسط ایشان نتیجه ای بسیار سودمند به دنبال داشته زیرا باعث شد تعالیم ریکی با احترام و احساس مسئولیت پذیری بیشتری به 22 استاد ریکی که توسط خانم تاکاتا تعلیم داده شدند، انتقال داده شود. گروهی دیگر معتقدند چنین هزینة سنگینی در طی دوره ای چندین ساله منجر به عدم گسترش سریع دانش ریکی در میان مردم شد. به هر حال به نظر می رسد زحمات خانم تاکاتا در زمینة آموزش ریکی و آنچه که ایشان در آن زمان مناسب تشخیص داده اند تأثیر مفید خود را برجای گذاشته و همچنان به فراگیر شدن آموزه های ریکی در سراسر جهان کمک شایانی نموده است و به هر تقدیر، اقدامات خانم تاکاتا همواره مورد احترام کلیة دانش آموختگان و معلمین ریکی بوده و هست.


 


ریکی‌ بعد از خانم‌ تاکاتا


بعد از درگذشت‌ خانم‌ تاکاتا در یازدهم دسامبر 1980، برخی از شاگردان بر جای مانده از آن استاد مرحوم (نظیر ایریس‌ ایشی‌ کورا) با پیروی از حس شهودی و راهنمایی درونی خود نه تنها از سخت گیری های استاد تاکاتا در زمینة آموزش ریکی (نظیر ممنوعیت یادداشت برداری و یا ضبط تعالیم شفاهی معلم ریکی بر روی نوار کاست) بلکه از شهریة مرحلة استادی نیز تا حد قابل توجهی کاستند. به این ترتیب، جوهرة تعالیم استاد میکائو اوسوئی مبنی بر این که تعالیم ریکی باید با قلبی گشوده و برای عموم آموزش داده شود در زمانی که لازم بود تا دانش و برکات ریکی در دسترس تعداد بیشماری از انسانها قرار گیرد، به تحقق پیوست و باارزانتر شدن‌ شهریه‌ کلاس‌ها، ریکی‌ سریعاً توسعه‌ یافت‌ و به‌ سراسرجهان رسید در حال‌ حاضر حداقل‌ دویست‌ هزار استاد ریکی‌ و بیش‌ از یک‌ میلیون‌ شفاگر در سراسرجهان وجود دارند و این‌ تعداد رو به‌ افزایش‌ است.


یکی از خصوصیات بارز فرهنگ غربی، احساس نیاز به تأثیر گذاری در مکاتب معنوی مشرق زمین برای به روز نمودن، قدرتمند تر کردن و خلاصه، ساده تر کردن تعالیم است. پس از دهة 80 میلادی، همزمان با دسترسی آسان تر به ریکی در غرب، سیستم ریکی نیز از این تأثیر مبری نماند. برخی از معلمین ریکی در اروپا و آمریکا به منظور مطابقت دادن ریکی با شرایط خاص زندگی مدرن، سمبلها و تکنیکهای جدیدی برای درمان و همسوئی به ریکی اضافه نمودند. آنها بر این باور بودند که گرچه ارتعاش و احساس حاصله از چنین مداخلاتی، تا حدی متفاوت از احساس ریکی اصلی است، اما با توجه به اینکه از یک سو تأثیرات بدست آمده در افراد همچنان مشابه روش اصلی یا در مواردی حتی مؤثرتر و قدرتمند تر از آن گزارش شده و از سوی دیگر کلیة انواع شفا بخشی و درمانهای معنوی از یک منشأ واحد سرچشمه می گیرند، می توان سبکهای دیگری به سبک اصلی ریکی افزود. از جمله ادعاهای این معلمین ریکی در مورد تأثیرات سبکهای متفرقه مورد نظر، میتوان به کاهش مؤثر تر درد، شفا در سطوح عمیق تر، اتصال بیشتر با انرژی زمین و افزایش بیشتر خلاقیت و آرامش اشاره کرد.


بسیاری از صاحب نظران، به دور از هرگونه تعصب، معتقدند آشنا بودن با سایر سبکها و تکنیکهای اضافی ریکی در صورت پایبندی به اصول اولیه ریکی و ادای احترام به سبک استاد اسوئی، قابل تشبیه به برخورداری از ابزارهای بیشتر برای انجام تعمیرات توسط یک تعمیر کار است. به عبارت دیگر، می توان در صورت لزوم، با استفاده از سمبلها روشهای درمانی و مراقبه های موجود در سبکهای مختلف ریکی، از فواید جانبی آنها بهره مند شد.


در حال حاضر بیش از 30 سبک ریکی در دنیا آموزش داده می شود که هر کدام پیروان و علاقه مندان خاص خود را دارد و صرفنظر از اصالت یا ریشه های آشکار و غیر آشکار آنها، به هدف مشترکی می پردازند. یکی از نخستین تکنیکهای ابداعی ریکی در سال 1984 توسط اتل لومباردی (Ethel Lombardi) یکی از اساتید تعلیم یافته از خانم تاکاتا مطرح شد، ماریل (Mari el) نام دارد. از سایر روشها می توان به برخی که معروف تر و شناخته تر هستند اشاره نمود: (تکنیک پرتو تابی، راکو کی، ریکی تبتی، کارونا ریکی، ریکی رنگین کمان، ریکی عصر طلائی، ریکی جین کی دو، ریکی ژاپنی ساتیا، مِن چو ریکی، ساکو ریکی، ریکی ستاره آبی).


در نهایت می توان گفت آموزشهای ریکی صرف نظر از نوع سبک، باید دارای چهار خصوصیت اساسی باشد:


1- قابلیت اجرای ریکی از طریق دریافت همسوئی از یک استاد ریکی در فرد ایجاد می شود و نمی توان آنرا تنها با گذر زمان و از راه تمرین و مراقبه کسب نمود.


2- تمامی سبکهای ریکی به صورت میراثی در طول نسلها امتداد یافته اند به این معنی که از زمان استاد اسوئی تا کنون، سینه به سینه توسط همسوئی از استاد به شاگرد وی منتقل شده است.


3- در ریکی فرد نیازی به استفاده از ذهن خود برای هدایت انرژی ندارد بلکه انرژی ریکی توسط آگاهی و شعوری والاتر از آگاهی و ادراک فردی هدایت می شود و کیفیت و نوع ارتعاشات مورد نیاز برای هر موقعیت یا بیماری به میزان مورد نیاز تنظیم شده و در اختیار قرار می گیرد.


4- ریکی فاقد هرگونه عارضه ای است.


 



dulciegrat.wordpress.com
دوشنبه 16 مرداد 1396 04:24 ق.ظ
Unquestionably believe that which you said. Your favourite justification seemed to be
on the net the easiest thing to be mindful of. I say to you, I certainly
get annoyed at the same time as folks consider issues that they plainly don't understand about.

You controlled to hit the nail upon the top as well as defined out the whole thing without having
side-effects , other people can take a signal. Will
likely be back to get more. Thank you
How long do you grow during puberty?
یکشنبه 15 مرداد 1396 01:48 ب.ظ
I really like it when folks get together and share views.

Great website, continue the good work!
How long does it take to recover from Achilles injury?
شنبه 14 مرداد 1396 02:23 ب.ظ
I get pleasure from, lead to I found exactly what I used
to be looking for. You've ended my four day lengthy
hunt! God Bless you man. Have a nice day. Bye
richard1bentley04.jigsy.com
جمعه 13 مرداد 1396 07:22 ب.ظ
Great site you've got here.. It's hard to find good quality writing like
yours these days. I really appreciate individuals like you!
Take care!!
http://finigan772.blog.fc2.com
شنبه 7 مرداد 1396 08:17 ق.ظ
For newest news you have to visit web and on web I found this
web site as a finest web site for hottest updates.
at home std test kit
یکشنبه 4 تیر 1396 10:31 ب.ظ
بسیار چلیپا از خود نوشتن در حالی که صدایی مناسب در آغاز آیا واقعا
کار کاملا با من پس از برخی از زمان.
جایی در سراسر جملات شما در
واقع قادر به من مؤمن اما فقط برای while.
من با این حال کردم مشکل خود را با جهش در منطق و یک ممکن
است را خوب به پر کسانی که معافیت.

در صورتی که شما در واقع که می توانید انجام من را بدون شک تا پایان در گم.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


چاکرا چیست؟ دوشنبه 23 خرداد 1390
وظایف چاکرا دوشنبه 23 خرداد 1390
چاکرا - wikipedia دوشنبه 23 خرداد 1390
گردش انرژی دوشنبه 23 خرداد 1390
ری کی 4 دوشنبه 23 خرداد 1390
ری کی 3 دوشنبه 23 خرداد 1390
ری کی 2 دوشنبه 23 خرداد 1390
ری کی 1 دوشنبه 23 خرداد 1390
مقدمه ای بر چاکراها دوشنبه 23 خرداد 1390
درک چاکراها دوشنبه 23 خرداد 1390
مبحث شناخت علائم رمزی چاکراها دوشنبه 23 خرداد 1390
تائوی سلامتی 4 دوشنبه 23 خرداد 1390
تائوی سلامتی 3 دوشنبه 23 خرداد 1390
تائوی سلامتی2 دوشنبه 23 خرداد 1390
تائوی سلامتی 1 دوشنبه 23 خرداد 1390
تکامل خود به خود دوشنبه 23 خرداد 1390
کشف نقطه تکامل - ری کی دوشنبه 23 خرداد 1390
بیدار کردن چاکراها دوشنبه 23 خرداد 1390
مقدمه ای برای پرانا دوشنبه 23 خرداد 1390
سیستم انرژی پرانیکی وبدنهای لطیف (هاله تابان) دوشنبه 23 خرداد 1390
تمرینات تائو دوشنبه 23 خرداد 1390
تکامل از طریق چاکرا ها دوشنبه 23 خرداد 1390
مراکز انرژی بدن انسان "چاکرا" و تشریح چاکرا های هفت گانه دوشنبه 23 خرداد 1390
انواع چاکراهای رایج (popular chakra model ) دوشنبه 23 خرداد 1390
هفت چاکرای اصلی دوشنبه 23 خرداد 1390
راههای قدرت بخشیدن به چاکراها دوشنبه 23 خرداد 1390
تست چاکرا دوشنبه 23 خرداد 1390
لیست آخرین پستها